Friday, April 30, 2010

Denna blogg följer den gyllene regeln

Detta inlägg är mitt moraliska ställningstagande med anledning av vissa händelser på senare tid i svenska SL
1. Jag lovar att blogga om andra, såsom jag vill att de skall blogga om mig.

2. Jag inser också att mitt ansvar sträcker sig utöver det jag själv skriver. Jag lovar därför även att rensa bort sådana kommentarer som innebär ett kränkande påhopp på någon enskild. Detta eftersom jag förstår att om jag inte gör det ställer jag mig på mobbarens sida och kränker själv den som påhoppet gäller.

3. Om jag vill argumentera eller kritisera något lovar jag att diskutera sakfrågan och inte den person som har en annan uppfattning än jag själv eller som gör något som jag inte anser vara bra. Jag lovar att kritisera vad de "gör" inte vad de "är".

4. Jag lovar att i alla sammanhang, men särskilt på min blogg, bemöta och behandla mina medmänniskor med respekt.

2 comments :

  1. En sån där regel skulle man ha liggande synlig på bloggen så man kunde titta på den ibland och påminna sig själv om det. För visst är det lätt o glömma sig i stridens hetta ibland.

    Krammm! :)

    ReplyDelete
  2. Klok som alltid!

    Tack Bock för de orden!

    Kramix/Tina - http://tinasuniversum.blogspot.com/

    ReplyDelete

If you are overtly offensive or go way off topic your comment may be deleted.

If you see an offensive or spammy comment you believe should be deleted, please inform me and I'll be forever grateful and give you my first born (although, you'll probably not want that).