Tuesday, January 19, 2010

Vilken nation tillhör du i SL?

Vampi och hennes OrmDricka gäng anordnade i söndags en fest på temat "Klä dig i din nations färger".

Vilken nation tillhör jag i SL och vilka färger har den som sina, tänkte jag en del på. Jag behövde dock inte tänkte länge. Redan när jag skulle välja efternamn till SL övervägde jag bara de skotska.

I SL är jag skotte av clan McMillan, Jag kastar på mig "familjetrasan" ´i alla möjliga och omöjliga sammanhang. Den är en utsökt McMillantartan med alla nödvändiga attiraljer skapad efter min beställning av den underbara kiltdesignern och klädskaparen Elle74 Zaftig. Elle äger och driver också butikskedjan "Bellissima".

Så efter kort betänketid blev det alltså "familjetrasan" som åkte på, och jag kände mig som alltid stolt när jag fick den på mig.

Väl på OD fick jag en massa frågor om min härkomst egentligen. Jag svarade med att jag i själ och hjärta var en skotte och brydde mig sedan inte om följdfrågorna eller invändningarna. En väl inövad teknik som jag har fört över till RL, den fungerar lika bra där som här.

Efter en stund gled det upp en mörk skönhet brevid mig och ville haka på mina som vanligt lite vilda danser. Millimina Salamander hade valt att klä sig i en vacker skotsk klänning i Royal Stewart-tartan. även den designad av den underbara Elle. Hennes korthuggna försvar på de frågor hon mötte var att hon minsann kände sig skotsk för att "jag bor i ett skotskt stenhus".

Vi dansade och hade trevligt ett tag, men som vanligt skulle den kära Millimina gå och lägga sig tidigt, så jag blev lämnade kvar med en massa människor i gult och blått och Blanche, härligt nog klädd som en jordgubbe. Blanche försvarade detta tilltag med att hon minsann bodde på Fruit Island i SL och där fick detta betraktas som nationaldräkt! ¨

I tävlingen röstade jag naturligtvis på jordgubben! Tyvärr röstade resten av gästerna på de andra blågula och ingen av de djärvare alternativen så Blanche kom inte ens på prispallen. Helt felaktigt tyckte jag.

6 comments :

  1. Highlander är min favoritfilm! Kan jag bli skotte då med?? Jag hade givetvis röstat på dig eller jordgubben =)) (Eller Millie fast hon var ju utloggad =O )

    Klockrena motiveringar det borde ge extrapoäng! =))

    ReplyDelete
  2. Ja, att ha "Highlander" som favoritfilm är ett alldeles utmärkt skäl att vilja vara skotte! ;)

    ReplyDelete
  3. Jag övervägde att komma i grönt, blått och vitt - Jämtlands färger. Inte var det menat att attackera dig, Milli eller Blanche för era färgval som var annat än gult och blått - snarare var det av ren och skär nyfikenhet (Jag frågade Vampi också som var gul och röd - gissade på Spanien men det visade sig vara Skåne). Som jag förstod det fanns inga krav på att man skulle klä sig i sin "egentliga" nations färger i den mening att vi alla skulle ha sverigedräkter. Klar man blir nyfiken när det dyker upp en man i kilt (mums), en skönhet i ännu mer skotskrutigt samt en läcker jordgubbe! Och jag fick ju svar från er alla och det är jag hemskt nöjd med :-) Jag gillar bakgrundsberättelser till folks val av kostym för kvällen.
    /Sofie Snowbear

    ReplyDelete
  4. Förlåt om du uppfattade inlägget som ett påhopp, det var inte alls min mening! Lovar!!

    Grattis till segern förresten, du fanns på min tre-bästa lista! ;)

    ReplyDelete
  5. Påhopp? Nej då! Jag ville bara förklara mina nyfikna frågor :-)
    Och tack ska du ha :-D
    Kram!
    /Sofie Snowbear

    ReplyDelete

If you are overtly offensive or go way off topic your comment may be deleted.

If you see an offensive or spammy comment you believe should be deleted, please inform me and I'll be forever grateful and give you my first born (although, you'll probably not want that).