Sunday, January 31, 2010

Tack till en dronning!!!

Den 31 januari 2010 kl. 12.38, lade jag in följande kommentar på "Tinas Universum"..




Tack för att du finns, dronningen! Och tack för din blogg!

Jag tror att alla vi svenskar i SL kan se och förstå att det du vill med din blogg är att stödja de svenskar som finns i SL med information, utbildning och nyheter. Du vill också stödja den svenska aktivitet som förekommer genom att sprida ljus över den så att fler uppmärksammar eventen. Du vill slutligen också rikta ljuset mot de övertramp och illdåd som ibland förekommer där svenskar har farit illa eller riskerar att göra det.

Dina goda syften och din goda vilja är uppenbara för de flesta av oss! Ingen av oss kan heller tvivla på att du lägger ner mycket tid, energi och entusiasm på detta arbete. Det kan inte heller ha undgått någon att du ibland får ta emot skit för detta.

Mitt SL skulle i varje fall bli fattigare om du slutade informera, upplysa och engagera mig.

Jag skulle önska att du för din personliga del alltid tänker på att du faktiskt har två parallella liv som skall skötas och balanseras mot varandra. Båda är viktiga. Det är du själv som bestämmer prioriteringar i din existens, det skall inga andra djävlar komma och skriva dig på näsan! Sträck på ryggen och gå vidare, dronningen, du vill oss bara väl, det är vi många som inser.

Tack igen för att du och din blogg finns! Sluta aldrig vara den du är och jobba på precis som du har gjort hittills!

..........

Det var min kommentar utöver det vill jag tillägga och råda alla eventuella läsare av den här bloggen:
Ta aldrig emot skit, särskilt inte för något som du har gjort i bästa välmening och med ett gott syfte!

2 comments :

  1. Så bra ord, men ord kan såra fruktansvärt. Så bra skrivet och jag VET att Majoriteten älskar Tinas Blogg och allt engagemang och tid hon lägger ner. Stor kram TINA och förbövlen.. FOTRSÄTT we love you.

    ReplyDelete
  2. Håller med helt och fullt! Låt skiten rinna av er som smör på en het potatis bara =) Jag tar ALDRIG skit heller, sånt suger energi. Undvik de människor som försöker ta ner er/dig så blir det bra.. kramar!

    ReplyDelete

If you are overtly offensive or go way off topic your comment may be deleted.

If you see an offensive or spammy comment you believe should be deleted, please inform me and I'll be forever grateful and give you my first born (although, you'll probably not want that).