Sunday, January 24, 2010

Otniwz är min hjältinna!!!


När jag vaknade efter den stora festen idag och loggade på i SL brydde jag mig inte om att byta kläder, så jag vandrade omkring i min vackra Columbia tux med en vacker gul ros på bröstet.

Ganska snart upptäckte jag att någonting var väldigt fel! Varje gång jag försökte flyga så blev det inte som det skall var egentligen, dvs. att jag likt en elegant Stålmannen susar genom luften liggandes. Nej, istället så gick jag i en konstig gångart uppe i luften. Hur jag än gjorde hjälpte inget. Jag rensade caches, jag reloggade, jag tog av AO (Animation Override - den apparat man använder för att gå snyggt och inte som en vaggande anka), jag bytte AO, jag avinstallerade SL från datorn, rensade bort alla SL-filer, startade om datorn, återinstallerade SL. INGET HJÄLPTE!!

Jag var i upplösningstillstånd och såg framför mig en framtid i SL där jag var tvungen att hålla mig på marken för att inte se löjlig ut. Då jag berättade om mitt problem i den svenska gruppchatten kom den kloka Otniwz med de förlösande orden "Har du provat att ta av dig allt? Jag hade ett par solglasögon som skapade problem för mig en gång i tiden."

I min desperation tänkte jag försöka duger och tog genast av mig alla attachments som jag inte brukar ha på. Och se det hjälpte, jag flög runt på hemmasimen spritt språngande naken och såg gudomlig ut!

Nu efteråt har jag räknat ut - och även fått empiriskt bekräftat - att det var den gula rosdjäveln som förstörde mitt SL-liv en hel dag. Jag kan aldrig tacka dig tillräckligt för att du förkortade mitt lidande, Otniwz ! Puss!!!

No comments :

Post a Comment

If you are overtly offensive or go way off topic your comment may be deleted.

If you see an offensive or spammy comment you believe should be deleted, please inform me and I'll be forever grateful and give you my first born (although, you'll probably not want that).