Wednesday, June 30, 2010

Mansbilder...

I morse blev jag skitsur och höll på att skvätta ut mitt varma kaffe över benen och tangentbordet! Det som gjorde mig riktigt trött innan jag ens hade vaknat ordentligt var att jag läste och hörde tips om hur en man skall vara i SL (och antar jag i RL). Sexism är tröttsamt!




Vill du bli omtyckt eller älskad för den du är eller för den du låtsats vara för att följa någons märkliga uppfattning om hur män - eller för den delen kvinnor - skall vara?

Om vi spelar roller i inledningen av en relation är det fan inte konstigt att motparten tycker att vi förändras mycket efter ett tag. Det är svårt att i längden upprätthålla något man inte är.

Har du olater som är oacceptabla för någon som du vill ska tycka om dig är det bättre att försöka jobba bort dem än att låtsas att du inte har dem.

Mina råd till alla, såväl män som kvinnor och både i RL och SL, är enkla:
1. Visa respekt för din medspelare och dig själv
2. Använd sunt förnuft och gott omdöme
3. Var dig själv och följ inga konstiga regler

Avslutningsvis, det är tillåtet för män satt dansa om de vill det. Du blir inte manligare för att du låter bli att dansa och istället står med korslagda armar intill dansgolvet.

5 comments :

  1. Bra sagt!

    Krammm från Veppe, den ständige klavertramparen (men älskad ändå?) :)

    ReplyDelete
  2. Din blogg börjar bli oumbärlig att läsa varje dag Bock! Även för oss med mottot "fuck the rules", men det är väl egentligen vad du säger här?

    ReplyDelete
  3. Haha jodå Vesper, vi måste jobba med din mansbild men jag tycker om dig ändå! Det var länge sedan jag blev så arg - det var säkert nyttigt ;)

    Tack Apmel, det berömmet betyder mycket när det kommer från en av de äldsta och mest lästa SL-bloggarna. Ja, bort med alla konstifika regler och "datinggames"!

    ReplyDelete
  4. Nån måste ju va det svarta fåret o röra om lite i mellanmjölkens land. Har jag inte alltid varnat känsliga läsare för min blogg? Du ser, nu har du oxå satt kaffet i vrångstrupen ;)

    ReplyDelete

If you are overtly offensive or go way off topic your comment may be deleted.

If you see an offensive or spammy comment you believe should be deleted, please inform me and I'll be forever grateful and give you my first born (although, you'll probably not want that).