Friday, June 18, 2010

Nakna avatarer i SL 85

Min älskade lillasyster Millimina Salamander är en djärv och stilmedveten fashionista med säker och avancerad smak. Hon är också en fantastisk vän.

På bilden ser ni Millimina endast iförd min kreation "The Jesters Hat".


"Millimina nude in The Jesters hat (model colourful rhinestone)"

Jag började bygga sent i Second Life, jag var mer än två år gammal. Detta berodde möjligen på det faktum att jag var omgiven av en fantastisk samling duktiga och talangfulla byggare i min SL-familj eller nära vänkrets. Min bortgångne partner Ars byggde allt möjligt men särskilt möbler, belysningsarmaturer och träd), vår son Guyke bygger köksutensilier, belysningsarmaturer och mycket mera, min bror Martial Eisenhart skapade växter och blommor, särskilt hans orkidéer är fantastiska) och vår nära vän Haakon Meads som byggde allt, allt och särskilt allt möjligt).

De uppmuntrade mig alla att börja bygga, men jag kände väl att mina resultat aldrig skulle bli lika vackra som deras att jag inte ens vågade börja. Till slut förlorade jag dock denna rädsla och gav mig i kast med byggande med friskt mod. Min talang för att ibland fullkomligt kunna strunta i vad alla andra tycker kom här till sin rätt, och aldrig mer så än när jag byggde "The Jesters Hat". Många skrattade rått åt mig och den men både Ars och Millimina sade sig vara lika förtjusta i den som jag själv (och det älskade jag dem båda ännu mer för).

Ett tag sålde jag hatten på Xstreet med följande försäljningsslogan: "The Jesters Hat - only for the most daring fashionistas". Till min egen förtjusning sålde jag faktiskt tio (10) stycken till det facila priset av 10 L$.

Hatten finns i ett 50-tal versioner i alla upptänkliga färger och tygsorter, de två senaste tillkomna varianterna är "Mondrian" och "Nationaldagen", som båda har synts på en del bloggar för inte så länge sedan. Utöver Jesters Hat har jag även tillverkat "The Party Hat" i ett 20-tal nationella varianter. Mot slutet av 2009 hade jag gett mig på att skapa underbara ljusstakar, särskilt populär blev min folkloristiska ljusstake i tre varianter. (Nåja populär är kanske för mycket sagt men åtminstone sade de som fick den att de blev förtjusta. Men folk har alltid varit alldeles för vänliga mot mig så jag vet inte säkert.)

Jadå, ni är fortfarande välkomna att skicka era bidrag till mig antingen inworld eller till min mejl lundamats@gmail.com  

Yes, you are still welcome to send your contributions to me either inworld or to my mail lundamats@gmail.com

2 comments :

  1. Hatten e helt underbar o de vet du Bock! Ja den har figurerat flera ggr i min blogg. Det är en ÄKTA SL hatt! =)

    KRAMM!

    ReplyDelete
  2. Va?! Har hon hatt på sig? Den såg jag inte :)

    ReplyDelete

If you are overtly offensive or go way off topic your comment may be deleted.

If you see an offensive or spammy comment you believe should be deleted, please inform me and I'll be forever grateful and give you my first born (although, you'll probably not want that).