Wednesday, June 2, 2010

Nakna avatarer i SL 59

Detta bidraget till mitt lilla projekt har jag jobbat hårt för må ni tro. Det gladde mig därför oerhört mycket när jag fick det igår.

Den förtjusande och intagande Blanche Argus visar här en charmfult rörande sårbarhet i en vacker inramning.

Blanche var i chatten igår rädd att jag inte skulle ha något snällt att säga om henne men det har verkligen jag inte alls. Nu skall jag nämligen avslöja en hemlighet.

Det finns oerhört många likheter mellan min och Blanche personligheter, såsom jag har uppfattat det i SL och på bloggosfären. Många kännetecken jag tycker om hos mig själv ser jag tydligt hos Blanche också, vad värre är så känner jag också igen vissa delar av mina hmmmm "utvecklingsbara" sidor hos henne.

Det jag gillar mest hos Blanche - förutom naturligtvis hennes vackra avatar - är hennes passion och glöd. Det omedelbara och tydliga sätt på vilket hon tar ställning i vad det nu vara må. När hon och jag väl har intagit ställning så är vi i det närmaste orubbliga, nåja det går att nå fram till oss men inte är det lätt...

Det jag ogillar mest hos Blanche är just samma orubblighet och envishet, särskilt när hon inte omedelbart och fullständigt kapitulerar för mina - självfallet - oerhört välgrundade och välartikulerade argument. Och jag är säker på att samma egenskaper hos mig retar just Blanche.

Sedan har vi ju också olikheter. Jag brukar ibland roa mina närmaste med att såsom ett mantra upprepa "I am the most patient man in SL, everyone tells me so!" Min Ars brukade skratta gott och sedan räkna upp de händelser under senare tid som tydligt visade att min självbild kanske inte var riktig eller så nöjde han sig med att lugnt konstatera "Babe, you know it ain´t so. Whom are you trying to convince?"



Jadå, ni är fortfarande välkomna att skicka era bidrag till mig antingen inworld eller till min mejl lundamats@gmail.com

No comments :

Post a Comment

If you are overtly offensive or go way off topic your comment may be deleted.

If you see an offensive or spammy comment you believe should be deleted, please inform me and I'll be forever grateful and give you my first born (although, you'll probably not want that).