Sunday, June 6, 2010

Nakna avatarer i SL 69

Denna plats i mitt projekt har varit reserverad för just denna avatar. Jag är så lycklig över att jag efter viss mild övertalning (läs ständigt tjat) har förmått PetGirl Bergman att medverka. (Nu överdrev jag, det var faktiskt inte alls svårt att få med henne på noterna.)

PetGirl, som vi alla känner som Tina, är innehavare av den mest lästa svenska SL-bloggen "Tinas universum" och ägare till den största svenska gruppen i SL, "Swedish People in SL". Därutöver driver hon i SL även inredningsföretaget "Exakt". På grund av de båda förstnämnda förhållandena och det faktum att hon även är motorn bakom många av de events som förekommer i svenska SL kallar jag henne skämtsamt för "dronningen".

För mig kunde dronningens medverkan egentligen bara bestå i en rolig bild som skulle referera till en händelse strax innan Linden Lab skulle lansera sin "Viewer 2.0" och hade utsett henne till testpilot.

Dronningen hade vid ett tillfälle klätt upp sig ordentligt för att närvara vid världspremiären i SL av Cabaret på Kit Kat Klub. Då spelade SL henne ett av de spratt som vi alla kan råka ut för ibland, att det vi ser på vår egen skärm inte är vad andra ser.

Alla de andra närvarande på Kit Kat Klub såg nämligen dronningen helnaken endast iklädd ett dragspel och högklackade skor.




Dronningen blev vid tillfället naturligtvis fruktansvärt ledsen och upplevde det inträffade som otroligt pinsamt. Hon har dock så här i efterhand också kommit till insikt om att "dragspelsincidenten" faktiskt var en jätterolig händelse som på ett träffande sätt beskriver hur SL kan djävlas med oss alla.

Jadå, ni är fortfarande välkomna att skicka era bidrag till mig antingen inworld eller till min mejl lundamats@gmail.com  
Yes, you are all still welcome to send your contributions to me either inworld or to my mail lundamats@gmail.com  

1 comment :

  1. Ja jag kan förstå att hon blev ledsen..har råkat ut för något liknande och det är väl liksom skräcken att man ska dyka upp helt näck...efteråt kanske man kan skratta åt det men inte då det händer.

    ReplyDelete

If you are overtly offensive or go way off topic your comment may be deleted.

If you see an offensive or spammy comment you believe should be deleted, please inform me and I'll be forever grateful and give you my first born (although, you'll probably not want that).